Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

Σίσσυ Σιγιουλτζή-Ρουκά λογοτέχνιδα, Books 'n' More Συνέντευξη

1. Πείτε μας πως αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίοΑπό μικρή ζω με τη λαχτάρα του να πλάθω και να ζωγραφίζω ιστορίες μέσα στο μυαλό μου. Τις ντύνω με χρώματα, τις στολίζω με τραγούδια, τις διακοσμώ με φαντασία, τις αγγίζω με την καρδιά μου, μ’ ένα χάδι ψυχής τις ζωντανεύω κι έπειτα αναζητώ να τις μοιραστώ, να τις αποτυπώσω σε χαρτί ή πλέον στην οθόνη του Η/Υ. Γράφω συνέχεια. Τα τελευταία επτά όμως χρόνια αποφάσισα να δημοσιεύσω τα πρώτα μου βιβλία. 

Το «Λόγια Γυμνά» από τις εκδόσεις Θερμαϊκός που κυκλοφορεί σε 2η έκδοση και το «Λόγια Αρσενικά» από τις εκδόσεις Πνοή.  

2. Μέσα από το βιβλίο σας θέλετε να στείλετε κάποια μηνύματα;
Στη γραμμή του χρόνου κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, αλλά και επανάληψη όλων όσων προηγήθηκαν. Αυτό που μας κρατάει ως είδος ζωντανούς είναι η θύμηση και η υπενθύμιση. Στη ζωή αξίζει να ερωτευόμαστε, να αγαπούμε και να λατρεύουμε. Να ζούμε με τόλμη, ειλικρίνεια και θάρρος. Να αξιοποιούμε όλες μας τις αισθήσεις και να εκφραζόμαστε με κάθε τρόπο. Οι ήρωες και οι ηρωίδες των βιβλίων μου τολμούν και φωνάζουν, εξωτερικεύουν κάθε κρυμμένο εαυτό,  θέλοντας να επικοινωνήσουν με τους συνανθρώπους τους και να αγγίξουν τους επόμενους.

 3. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα;
Από την αρχή μέχρι σήμερα είναι ενθουσιώδης, ουσιωδώς θετική και εγκάρδια. Ο κύκλος αυτής της συντροφικής αγάπης διαρκώς μεγαλώνει, δίνοντάς μου τα φτερά της χαράς για περεταίρω λογοτεχνική και συγγραφική δημιουργία.

4. Ποιο είναι το συναίσθημα ενός συγγραφέα  που πιάνει πρώτη φορά το βιβλίο του στα χέρια του;
Η συγκίνηση, η χαρά και η ευθύνη που ένιωσα πριν επτά χρόνια, συνεχίζονται ακόμα, κάθε φορά που αγγίζω τα βιβλία και τα λοιπά έργα μου.

5. Πόσο ταυτίζεστε με την ηρωίδα- ήρωα του βιβλίου;
Το παιχνίδι είναι ατελείωτο. Άλλοτε εγώ ταυτίζομαι με τους ήρωες, άλλοτε οι ήρωες με εμένα κι άλλες τόσες φορές ως δύο ξένοι φλερτάρουμε, κρυφακούμε και παραμονεύουμε κολλητά ο ένας στα χνώτα του άλλου.

 6. Όταν ήσασταν μικρή/ός  πώς φανταζόσασταν τον εαυτό σας;
Ως έναν άνθρωπο που θα μπορούσε να σώσει τους συνανθρώπους του από το θάνατο, χαρίζοντας ζωή σε όλους για πάντα… ως μια γυναίκα που θα μπορούσε να λυτρώσει τον κόσμο από την μάταιη επανάληψη.

7. Είστε ευαίσθητη/ος;
Μια ευαίσθητη ψυχή, μια τρυφερή καρδιά, ένα γλυκό μυαλό μέσα σ’ ένα σκληροτράχηλο καβούκι.

8. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Η παύση των αισθήσεων και η λήθη.

9. Ποια μουσική σας αρέσει;
Η μουσική των λαών, των φυλών και των εθνών, αυτή που μαρτυρά τα ανθρώπινα πάθη και συναισθήματα.

10. Τι όνειρα έχετε για το μέλλον ;
Ζω για το παρόν με αγάπη, κοιμάμαι ήσυχη κι αφήνω τα όνειρα του ύπνου γλυκά να με παρασύρουν σε συγγραφικούς παροξυσμούς.

11. Τι σας στεναχωρεί ;
Το ψεύδος, η ατιμία και η αδικία.

12. Πείτε μας τρία χαρακτηριστικά σας.
Ευγενικό θράσος, δημιουργική ανυπομονησία, φιλότεχνη περιέργεια.

13. Πώς μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το βιβλίο σας;
Τα βιβλία μου πωλούνται στις αλυσίδες Ianos, Public, Πρωτοπορία, Μαλλιάρης και σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία και στο διαδίκτυο.

14. Ετοιμάζετε κάτι άλλο τώρα;
Έχω ήδη καταθέσει το επόμενο βιβλίο μου προς αξιολόγηση και εκδήλωση ενδιαφέροντος προς έκδοση.

15. Πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή;
Μετά από αρκετά χρόνια μελέτης, έρευνας, διδασκαλίας, αρθρογραφίας και μεμονωμένης συγγραφής, ένιωσα ώριμη, έτοιμη να ανοιχτώ στον κόσμο και να μοιραστώ τα πάθη και τους πόθους της ζωής μου που με συγκλονίζουν.

16. Πόσα βιβλία έχετε γράψει και ποια είναι αυτά;
Μέχρι στιγμής έχω γράψει δύο βιβλία. Το «Λόγια Γυμνά» ISBN: 978-960-99317-4-8 από τις εκδόσεις Θερμαϊκός που κυκλοφορεί σε 2η έκδοση και το «Λόγια Αρσενικά» ISBN: 978-618-5307-35-6 από τις εκδόσεις Πνοή.  Και συνεχίζω.

17. Τι αγαπήσατε περισσότερο στο τελευταίο βιβλίο σας;
Τη γόνιμη και δημιουργική συνεργασία που είχα με  τον πεθερό μου συγγράφοντας από κοινού ένα τολμηρό, σοκαριστικό και τόσο γλαφυρά, αληθινό, ερωτικό λογοτεχνικό βιβλίο - μυθιστόρημα.

18. Όταν τελειώσατε το βιβλίο σας ποιος/α το διάβασε πρώτος;
Ο λατρευτός μου σύζυγος.

19. Ποιες αντιδράσεις είχαν η οικογένειά σας, τα αγαπημένα σας πρόσωπα όταν έμαθαν ότι θα εκδώσετε το βιβλίο σας; 
Χαράς, συγκίνησης και αγωνίας να το κρατήσουν στα χέρια τους, να το χαϊδέψουν, να το μυρίσουν, να το κάνουν δικό τους.

20. Πώς αντιμετωπίζετε γενικά τις κριτικές, είτε θετικές είτε αρνητικές;
Όλες καλοδεχούμενες. Είτε πρόκειται για τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες, είτε για αυθόρμητες και εν θερμώ ορμώμενες, όλες έχουν μυαλό και καρδιά, έναν χαρακτήρα διαφορετικό, μια άλλη προσωπικότητα, που κάτι θέλει να πει και κάτι να ακούσει. Η χαρά του συγγραφέα είναι ο ουσιώδης διάλογος, η αυτοβελτίωση, η εξέλιξη και η αμφίπλευρη, αλληλεπιδραστική επικοινωνία. Ότι συζητιέται διαιωνίζεται, μένει για πάντα.

21. Τι προσφέρει το βιβλίο σας στον αναγνώστη;
Αισθαντικές, πραγματικές εικόνες, δίχως ταμπού, φοβίες και τεχνάσματα. Άπειρα ταξίδια ονείρου ζωής. Μια ευχάριστη συντροφιά που θα τον ξεσηκώσει! Αλησμόνητες σκηνές!

22. Όταν γράφατε γνωρίζατε από πριν την ιστορία ή είχατε κατεύθυνση από τους ήρωες σας;
Αν και γνώριζα από πριν την ιστορία, σε ορισμένα σημεία έδωσα στους ήρωες μου τη χαρά, ανατρεπτικά να με κατευθύνουν σε μοναδικές εξελίξεις.

23. Το τέλος το ορίζετε εσείς ή ο ήρωας σας;
Καθώς πρόκειται για αληθινή ιστορία με έντονα στοιχεία μυθοπλασίας, σε μεγάλο βαθμό το τέλος το ορίζει ο ήρωας.

24. Από τι εμπνέεστε;
Από τη ζωή μου και τους βίους των ανθρώπων γύρω μου.

25. Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι;
«Τολμώ» Μαρινέλλα, στίχοι Εύη Δρούτσα, μουσική Δημήτρης Παπαδημητρίου (1988).



26. Ποια είναι η πιο ευτυχισμένη παιδική σας ανάμνηση;
Από τη μια πλευρά, να βγάζω από τα ντουλάπια και τα συρτάρια της γιαγιάς μου, Ιουλίας Αμπατζόγλου - Μόκα, τα παπούτσια, τις τσάντες, τα κοσμήματα, τα καλλυντικά και ότι άλλο μου τραβούσε την προσοχή, να τα φορώ και να ενθουσιάζομαι! Από τη άλλη, να τρέχω στο μεγάλο, ολάνθιστο και ευωδιαστό μπαλκόνι της γιαγιάς μου, Οσίας Αηβάτογλου - Σιγιουλτζή, και να χάνομαι ανάμεσα στα άνθη, τα αρώματα και τα χρώματα!

27. Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή της ζωής σας;

Η γέννηση μου και η χαρά να βρεθώ στη ζεστή αγκαλιά των γονιών μου, Μαρία και Κώστα, υπό τα τρυφερά βλέμματα αγωνίας και αγάπης όλων των συγγενών μας.

 

28. Γίνατε αυτό που ονειρευόσασταν να γίνετε;

Το μεγαλύτερο μου όνειρο ήταν να γίνω γυναίκα ποδοσφαιριστής, ικανή σαν τον αξέχαστο «Ζούντμπι» του Ηρακλή της εποχής μου, ή τουλάχιστον Πρωθυπουργός της Ελλάδος, με αρχοντιά εφάμιλλη του Γέρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή.  Το πιο μικρό μου όνειρο, το αληθινό, ήταν να γίνω διδάσκαλος με το χάρισμα του λόγου και την ικανότητα να παρασύρω και να ξεσηκώνω το ακροατήριο, να έχω πάντα ελεύθερη άποψη, να τολμώ στη ζωή, να σκέφτομαι, να μελετώ, να εκφράζομαι, να δημιουργώ, να με διακρίνει θράσος ευγενικό, να ζω με συνέπεια, εντιμότητα, ήθος, αξιοπρέπεια, πάθος, κουλτούρα και να ταξιδεύω γύρω από τον εαυτό μου και ολόγυρα του κόσμου όλου.

 

29. Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στη συγγραφή; Ή μετά τη συγγραφή;

Κανένα εμπόδιο. Κάθε εποχή, κοινωνία και αγορά έχει τις ιδιαιτερότητές της, τις γνωρίζεις, διαπραγματεύεσαι και ανάλογα προχωράς.

 

30. Καριέρα ή οικογένεια; Τι από τα δυο επιλέγετε;

Ξεκίνησα την ενήλικη ζωή μου δυναμικά με στόχους που υλοποιήθηκαν και δίψα για καριέρα. Ζώντας και δουλεύοντας  στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, συνειδητοποίησα πως το μονοπώλιο της λέξης καριέρα στην χώρα μας είναι δοχείο τρύπιο και ότι αυτό συνεπάγεται, μέσα σε ένα ωφελιμιστικό κράτος αδιαφορίας και συντεχνιών, που κάνουν πάρτι στο δημόσιο τομέα, παρασύροντας και τον ιδιωτικό. Επέλεξα το μέτρο και αποφάσισα να συνδυάσω την οικογένεια στον τόπο μου, κοντά στους δικούς μου, με την εργασία μερικής απασχόλησης, όσο τα παιδιά μου είναι μικρά και με χρειάζονται πολλές ώρες κοντά τους.

 

31. Για τι έχετε μετανιώσει;

Για τίποτα. Αυτή είναι η ζωή μου, όπως προδιαγράφεται και όπως επιλέγω να ζω, σε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι δράσης – αντίδρασης, καθήκοντος, ευθυνών, υποχρεώσεων, συνεπειών και απαιτήσεων.

 

32. Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους άλλους;

Το ψέμα, η αντιγραφή, το δήθεν, η κολακεία, η τεμπελιά, η ημιμάθεια, η βρωμιά, η αγένεια, η αδιαφορία, η προχειρότητα, η επιπολαιότητα, η ζήλια.

 

33. Τι σας αρέσει να διαβάζετε;

Τα πάντα. Όλα. Ψάχνω, βλέπω, κρίνω, συγκρίνω, απορρίπτω, επιλέγω.


34. Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας πόθος;

Να ταξιδέψω στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της γης, να γνωρίσω κι άλλους λαούς και πολιτισμούς. Να κατανοήσω και να εξηγήσω ποιοι είμαστε, από πού, πώς και πού πάμε. Να δώσω απάντηση στο γιατί όλα να τελειώνουν κάποτε;

 

35. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;

Πρώτοι και πάνω από όλους οι αρχαίοι Έλληνες και Λατίνοι ποιητές, τραγωδοί, φιλόσοφοι, λόγιοι των τότε εποχών, έπειτα ο Ιούλιος Βερν, ο Γεράρδος Ντε Νερβάλ, ο Παπαδιαμάντης και στη συνέχεια τόσα άλλα λαμπρά μυαλά, που όταν αγαπάς το βιβλίο, είναι αδύνατο να ξεχωρίσεις και να διαλέξεις μόνο ένα.

 

36. Πείτε μας δυο πράγματα που δεν συγχωρείτε σε μια σχέση;

Το ψέμα και την αδιαφορία.

 

37. Ένα όνειρο που είχατε από παιδί κι έχει πραγματοποιηθεί;

Να δω από κοντά πως είναι η  ζωή των Ελλήνων πολιτικών στην Ελλάδα. Το έζησα για 2 χρόνια και κατάλαβα!

 

38. Έχετε κάποια χόμπι;

Μουσική, χορός, τραγούδι, διακόσμηση, διάβασμα, ζωγραφική, όπερα, θέατρο, κινηματογράφος, συλλογές, μαγειρική, πολιτιστικές διαδρομές.

 

39. Ποια ήταν η τελευταία φορά που κλάψατε και γιατί;

Η τελευταία… δεν θυμάμαι. Κλαίω μόνη μου από πόνο όταν οι άνθρωποι γύρω μου δεν κατανοούν / διαβάζουν τις ευαισθησίες μου, και από θλίψη όταν σκέφτομαι το δίδυμο ζωή – θάνατος και δεν μπορώ να το δεχτώ – εξηγήσω.

 

40. Ποια ήταν η τελευταία φορά που γελάσατε και γιατί;

Γελώ κάθε μέρα παρέα με τα παιδιά μου γεμάτη αγάπη και ευγνωμοσύνη. Χαμογελώ καθημερινά με τις μικρές χαρές της ζωής, τη λάμψη του ήλιου και το φως του φεγγαριού.

 

41. Πείτε  μας μια μέρα της καθημερινότητάς σας;

Ένα 24ώρο με τη συγγραφέα Μαίρη Παναγιωταρά..! Χαριτολογώ… με 3 άντρες 3, 4 1/2 και 47 χρόνων η κάθε μέρα είναι μεγάλη, μοναδική και απρόβλεπτη!

 

42. Τι λατρεύετε περισσότερο;

Την οικογένεια μου.

 

43. Σε τι δεν μπορείτε να αντισταθείτε;

Σε μια πρόσκληση για ταξίδι.

 

44. Έχετε σκεφτεί κάποια από τις ιστορίες των βιβλίων σας ως θεατρικό έργο ή κινηματογραφική ταινία;

Το «Λόγια Γυμνά» ως έναν θεατρικό μονόλογο και το «Λόγια Αρσενικά» ως μια ερωτική κινηματογραφική ταινία.

 

45. Υπάρχει κάποιος λογοτεχνικός χαρακτήρας από το βιβλίο σας τον οποίο θα σκεφτόσασταν να ξαναζωντανέψετε και σε επόμενα βιβλία;

Βεβαίως. Δεν θα σας πω το όνομα, παρά μόνο ότι είναι μια ξεχωριστή, ερωτική γυναίκα από το «Λόγια Γυμνά».


46. Πείτε κάτι που θα θέλατε να ξέρει για εσάς το αναγνωστικό κοινό και οι θαυμαστές σας.
Το άρωμά μου: «Shalimar», Guerlain Paris.  Έρως και Ψυχή

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στην κυρία Αλίνα Παπαδοπούλου 
και δημοσιεύθηκε 10/9/2019 στο περιοδικό "Books 'n' More".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.